Vernieuwen maar dan slim

Innovatieve organisaties

Innovatie komt in vele vormen en maten, van kleine verbeteringen tot disruptieve veranderingen. De laatste jaren lijkt innovatie het antwoord op alle vragen, maar blijkt het lastig de beloftes waar te kunnen maken. Wij helpen bij het realiseren van die beloftes. Daar hoort vallen en opstaan bij, maar het is geen speeltuin. Het gaat om het voortbestaan en de wendbaarheid van de organisatie op toekomstige ontwikkelingen. Juist hier kan het verschil gemaakt worden. Wij werken altijd intensief samen met mensen uit de organisatie. We zorgen ervoor dat het werkt, door henzelf gerealiseerd, door ons begeleid. Want innovatie stopt niet als wij weg zijn!

Welke vragen we helpen beantwoorden

  • Hoe zorgen we dat innovatie écht waarde creëert voor onze klanten?
  • Wat is er benodigd voor een innovatiecultuur en hoe zetten we dat op?
  • Hoe krijgen we de juiste stakeholders achter ons idee?
  • Welke innovaties dragen nu écht bij aan de groei ambities van onze organisatie?
  • Hoe kunnen we toekomstige ontwikkelingen gebruiken om onszelf te positioneren in een andere markt en wat moeten we daarvoor ontwikkelen?

Cases

Centraal Beheer

Met een multidisciplinair team Centraal Beheer op de kaart gezet als Financiële Dienstverlener in de markt. Door het ontwikkelen en implementeren van de propositie, inclusief de benodigde organisatie

Fiom

Innovatie van dienstverlening rond Afstammingsvragen in samenspraak met de doelgroep. Het resultaat: 4 nieuwe proposities en een aangescherpte positionering voor de doelgroepen donorkinderen en volwassen geadopteerden.

Platform aanbieder

Onze opdrachtgever wil consumenten volledige transparantie bieden in de zoektocht naar passende risicodekking. Sluit dit idee goed genoeg aan bij wat verschillende klantgroepen willen en heeft de organisatie in huis wat nodig is om dit met voldoende financieel resultaat in de markt te zetten?

Alfam

De markt voor autoverkopen staat al enkele jaren onder druk waardoor dealer(holding)s zich met moeite staande weten te houden. Hoe kan Alpha Credit Nederland haar positie met betrekking tot autofinancieringen uitbouwen in Nederland?

Philips Lighting

Herinrichting van het lead management proces en het bijbehorende klantcontactmodel met als doel verbetering van de klanttevredenheid en betere benutting van het verkooppotentieel.

Mazda

Vanuit klantbehoefte gedreven propositie ontwikkeling; geen gedoe en transparantie in onderhoudskosten. Resulterend in een all-in service propositie voor Mazda rijders.

UTZ

Ontwikkeling van marktstrategie in co-creatie door bundeling van kennis en kunde van UTZ en MorningSun. Resulterend in pragmatische en toekomstbestendige vervolgstappen.

NN

Begeleiding innovatieproces en fintech samenwerking voor ontwikkeling van vernieuwende propositie op het gebied van sparen. Resulterend in een app die helpt ongemerkt te sparen gebaseerd op het ritme van je leven.

ING

Multidisciplinair team binnen ING opgeleid in de Lean Start Up-methode van MorningSun. Vanuit maximale toegevoegde waarde voor de klant samen drie onderscheidende proposities voor hypotheekklanten ontwikkeld.