Iets bedenken waar geen klant op zit te wachten? Dat zal ons niet snel overkomen.

Propositie ontwikkeling

Door onze pragmatische aanpak ontwikkelen wij proposities waarbij we in een vroeg stadium altijd klanten betrekken. Voordeel is dat onze proposities snel ‘live’ staan. Hierbij passen we uiteraard de laatste methoden en technieken toe zoals design thinking en lean startup. We kijken altijd op welke wijze we het doel het beste kunnen bereiken, afhankelijk van de organisatie. Het doel gaat tenslotte altijd boven de methode! Hoe dan ook zorgen we voor de juiste propositie, "an offer you can't refuse" die in lijn is met de (strategische) doelstellingen van de organisatie. Als wij weg zijn staat er een propositie waarmee de organisatie de juiste stappen  zet in de gewenste markt.

Welke vragen we helpen beantwoorden

  • Hoe kunnen we ons onderscheiden in een concurrerende markt en welk aanbod hoort daarbij?
  • Met welke propositie kunnen we een specifieke doelgroep het beste bedienen en wat betekent dat voor onze organisatie?
  • Hoe kunnen we de transitie maken van het ontwikkelen van producten naar het ontwikkelen van diensten?
  • Hoe gaan we van Design Thinking naar Design Doing?
  • Hoe maken we van onze klanten (weer) fans?

Cases

Centraal Beheer

Met een multidisciplinair team Centraal Beheer op de kaart gezet als Financiële Dienstverlener in de markt. Door het ontwikkelen en implementeren van de propositie, inclusief de benodigde organisatie

Fiom

Innovatie van dienstverlening rond Afstammingsvragen in samenspraak met de doelgroep. Het resultaat: 4 nieuwe proposities en een aangescherpte positionering voor de doelgroepen donorkinderen en volwassen geadopteerden.

Platform aanbieder

Onze opdrachtgever wil consumenten volledige transparantie bieden in de zoektocht naar passende risicodekking. Sluit dit idee goed genoeg aan bij wat verschillende klantgroepen willen en heeft de organisatie in huis wat nodig is om dit met voldoende financieel resultaat in de markt te zetten?

Alfam

De markt voor autoverkopen staat al enkele jaren onder druk waardoor dealer(holding)s zich met moeite staande weten te houden. Hoe kan Alpha Credit Nederland haar positie met betrekking tot autofinancieringen uitbouwen in Nederland?

Philips Lighting

Herinrichting van het lead management proces en het bijbehorende klantcontactmodel met als doel verbetering van de klanttevredenheid en betere benutting van het verkooppotentieel.

Mazda

Vanuit klantbehoefte gedreven propositie ontwikkeling; geen gedoe en transparantie in onderhoudskosten. Resulterend in een all-in service propositie voor Mazda rijders.

UTZ

Ontwikkeling van marktstrategie in co-creatie door bundeling van kennis en kunde van UTZ en MorningSun. Resulterend in pragmatische en toekomstbestendige vervolgstappen.

NN

Begeleiding innovatieproces en fintech samenwerking voor ontwikkeling van vernieuwende propositie op het gebied van sparen. Resulterend in een app die helpt ongemerkt te sparen gebaseerd op het ritme van je leven.

ING

Multidisciplinair team binnen ING opgeleid in de Lean Start Up-methode van MorningSun. Vanuit maximale toegevoegde waarde voor de klant samen drie onderscheidende proposities voor hypotheekklanten ontwikkeld.