Strategie gaat veelal gepaard met ellenlange rapporten, wij kiezen voor een pragmatische aanpak.

Bij MorningSun vertalen we strategie naar ervoor zorgen dat organisaties en klanten elkaar (weer) vinden. Altijd passend bij de ambitie van de organisatie in een omgeving die continu in beweging is. Want wat vandaag passend is, kan morgen niet meer werken. Strategie is daarom niet een eenmalige exercitie. Soms is er een startschot nodig of moet de richting van de organisatie verduidelijkt worden voor klanten, medewerkers en andere stakeholders. Ons hart klopt altijd een stukje harder van strategie ontwikkeling. Want wat is er leuker dan het maken van de ideale match? Oftewel het bij elkaar brengen van veranderende klantbehoeften in een veranderende omgeving.  

Welke vragen we helpen beantwoorden

  • Hoe kunnen we met verschillende merken in dezelfde markt de komende jaren het meest succesvol zijn?
  • Welke trends zijn voor ons het meest impactvol de komende jaren en wat betekent dat voor ons business model?
  • Hoe kunnen we onze zakelijke- en particuliere strategie met elkaar verbinden zodat er één duidelijke visie wordt geformuleerd die duidelijk is voor klanten, medewerkers en andere stakeholders?
  • Bij welke klantgroepen kunnen wij het verschil maken en wat betekent dat voor onze positionering, proposities en business model?

Cases

Centraal Beheer

Met een multidisciplinair team Centraal Beheer op de kaart gezet als Financiële Dienstverlener in de markt. Door het ontwikkelen en implementeren van de propositie, inclusief de benodigde organisatie

Fiom

Innovatie van dienstverlening rond Afstammingsvragen in samenspraak met de doelgroep. Het resultaat: 4 nieuwe proposities en een aangescherpte positionering voor de doelgroepen donorkinderen en volwassen geadopteerden.

Platform aanbieder

Onze opdrachtgever wil consumenten volledige transparantie bieden in de zoektocht naar passende risicodekking. Sluit dit idee goed genoeg aan bij wat verschillende klantgroepen willen en heeft de organisatie in huis wat nodig is om dit met voldoende financieel resultaat in de markt te zetten?

Alfam

De markt voor autoverkopen staat al enkele jaren onder druk waardoor dealer(holding)s zich met moeite staande weten te houden. Hoe kan Alpha Credit Nederland haar positie met betrekking tot autofinancieringen uitbouwen in Nederland?

Philips Lighting

Herinrichting van het lead management proces en het bijbehorende klantcontactmodel met als doel verbetering van de klanttevredenheid en betere benutting van het verkooppotentieel.

Mazda

Vanuit klantbehoefte gedreven propositie ontwikkeling; geen gedoe en transparantie in onderhoudskosten. Resulterend in een all-in service propositie voor Mazda rijders.

UTZ

Ontwikkeling van marktstrategie in co-creatie door bundeling van kennis en kunde van UTZ en MorningSun. Resulterend in pragmatische en toekomstbestendige vervolgstappen.

NN

Begeleiding innovatieproces en fintech samenwerking voor ontwikkeling van vernieuwende propositie op het gebied van sparen. Resulterend in een app die helpt ongemerkt te sparen gebaseerd op het ritme van je leven.

ING

Multidisciplinair team binnen ING opgeleid in de Lean Start Up-methode van MorningSun. Vanuit maximale toegevoegde waarde voor de klant samen drie onderscheidende proposities voor hypotheekklanten ontwikkeld.