Strategic Marketing & Innovation Consultant

Fleur woont in Amsterdam, samen met Chris. Met aandacht voor het kleine, zet ze de grote lijnen uit voor een product, team of organisatie. Volledig nieuw of enkel het aanscherpen ervan, in haar aanpak is ze origineel. Nieuwsgierig en gemotiveerd om zaken te onderzoeken, haalt ze plezier uit het samenwerken richting een concreet doelHaar rake observaties en intuïtief lef zorgen daarbij voor verrassende uitkomsten. 

Favoriete nummer op de MorningSun Spotify playlist: Sky and Sand – Paul Kalkbrenner

Talenten

Een waardevolle souvenir van mijn werkervaring in Italië is het woordje ‘no’. Dit kreeg ik standaard als antwoord op een vraag of zakelijk voorstel. Ervaring leert dat dan pas het spel begint. Inmiddels is het voor mij het startsein voor het beantwoorden van de vraag; wanneer of hoe dan wel?  

Komen met andere invalshoeken of er vanuit een ander perspectief naar kijken, drijft mij in het vinden van creatieve oplossingen. Vaak begint deze exercitie bij de koffiebar op de hoek. In ieder geval niet in een vergaderzaal bij Van der Valk.  

Opmerkelijkste klantervaring

Ik ben dol op koken, recepten en uit eten gaan. Voor mijn verjaardag had ik een tafeltje gereserveerd bij een tent die al heel lang op mijn lijstje stond. Los van het eten, droeg de klantervaring bij aan een onvergetelijke avond. Vanaf het moment dat ik per telefoon een tafeltje reserveerde, de oplossing voor het misgaan van onze bestelling en de bediening die precies wist wanneer het tijd was voor het toetje. We werden vertroeteld.

Cases

ING

Multidisciplinair team binnen ING opgeleid in de Lean Start Up-methode van MorningSun. Vanuit maximale toegevoegde waarde voor de klant samen drie onderscheidende proposities voor hypotheekklanten ontwikkeld.

NN

Begeleiding innovatieproces en fintech samenwerking voor ontwikkeling van vernieuwende propositie op het gebied van sparen. Resulterend in een app die helpt ongemerkt te sparen gebaseerd op het ritme van je leven.

UTZ

Ontwikkeling van marktstrategie in co-creatie door bundeling van kennis en kunde van UTZ en MorningSun. Resulterend in pragmatische en toekomstbestendige vervolgstappen.

Mazda

Vanuit klantbehoefte gedreven propositie ontwikkeling; geen gedoe en transparantie in onderhoudskosten. Resulterend in een all-in service propositie voor Mazda rijders.

Philips Lighting

Herinrichting van het lead management proces en het bijbehorende klantcontactmodel met als doel verbetering van de klanttevredenheid en betere benutting van het verkooppotentieel.

Alfam

De markt voor autoverkopen staat al enkele jaren onder druk waardoor dealer(holding)s zich met moeite staande weten te houden. Hoe kan Alpha Credit Nederland haar positie met betrekking tot autofinancieringen uitbouwen in Nederland?

Platform aanbieder

Onze opdrachtgever wil consumenten volledige transparantie bieden in de zoektocht naar passende risicodekking. Sluit dit idee goed genoeg aan bij wat verschillende klantgroepen willen en heeft de organisatie in huis wat nodig is om dit met voldoende financieel resultaat in de markt te zetten?

Fiom

Innovatie van dienstverlening rond Afstammingsvragen in samenspraak met de doelgroep. Het resultaat: 4 nieuwe proposities en een aangescherpte positionering voor de doelgroepen donorkinderen en volwassen geadopteerden.

Centraal Beheer

Met een multidisciplinair team Centraal Beheer op de kaart gezet als Financiële Dienstverlener in de markt. Door het ontwikkelen en implementeren van de propositie, inclusief de benodigde organisatie