Managing partner

Han Pieter, een Eindhovenaar die bedrijfskunde deed in Groningen, afgestudeerd in marketing van technologische innovaties. Innoveren, dus vaak iets voor de eerste keer doen. Als je erin gelooft dan lukt dat ook. En dat probeert hij zijn kinderen Merel (13), Mees (12) en Jens (10) mee te geven. Kiest zijn eigen pad uit, letterlijk met hun camper, en figuurlijk op eigen wijze. Dat is logisch, want iedereen heeft zijn eigen wijze. Hoe ziet die van jou eruit?

Favoriete nummer op de MorningSun Spotify playlist: Sitting on the dock of the bay – Otis Redding

Ik ben een buitengewoon positief ingesteld mens met een grote verbeeldingskracht. Dat gaat vanzelf. Ik zie daarom altijd een oplossing, zelfs in de ‘donkerste’ tijden. Vernieuwen is voor mij dus leuk in plaats van eng. Dit helpt om anderen te motiveren en inspireren en om het gewenste resultaat te zien en te realiseren. Het helpt me ook om situaties van anderen te herkennen en onder woorden te brengen, en dat geeft mensen vertrouwen.

Opmerkelijkste klantervaring

Daar waar het fatsoen excelleert wordt het product van ondergeschikter belang.

Cases

ING

Multidisciplinair team binnen ING opgeleid in de Lean Start Up-methode van MorningSun. Vanuit maximale toegevoegde waarde voor de klant samen drie onderscheidende proposities voor hypotheekklanten ontwikkeld.

NN

Begeleiding innovatieproces en fintech samenwerking voor ontwikkeling van vernieuwende propositie op het gebied van sparen. Resulterend in een app die helpt ongemerkt te sparen gebaseerd op het ritme van je leven.

UTZ

Ontwikkeling van marktstrategie in co-creatie door bundeling van kennis en kunde van UTZ en MorningSun. Resulterend in pragmatische en toekomstbestendige vervolgstappen.

Mazda

Vanuit klantbehoefte gedreven propositie ontwikkeling; geen gedoe en transparantie in onderhoudskosten. Resulterend in een all-in service propositie voor Mazda rijders.

Philips Lighting

Herinrichting van het lead management proces en het bijbehorende klantcontactmodel met als doel verbetering van de klanttevredenheid en betere benutting van het verkooppotentieel.

Alfam

De markt voor autoverkopen staat al enkele jaren onder druk waardoor dealer(holding)s zich met moeite staande weten te houden. Hoe kan Alpha Credit Nederland haar positie met betrekking tot autofinancieringen uitbouwen in Nederland?

Platform aanbieder

Onze opdrachtgever wil consumenten volledige transparantie bieden in de zoektocht naar passende risicodekking. Sluit dit idee goed genoeg aan bij wat verschillende klantgroepen willen en heeft de organisatie in huis wat nodig is om dit met voldoende financieel resultaat in de markt te zetten?

Fiom

Innovatie van dienstverlening rond Afstammingsvragen in samenspraak met de doelgroep. Het resultaat: 4 nieuwe proposities en een aangescherpte positionering voor de doelgroepen donorkinderen en volwassen geadopteerden.

Centraal Beheer

Met een multidisciplinair team Centraal Beheer op de kaart gezet als Financiële Dienstverlener in de markt. Door het ontwikkelen en implementeren van de propositie, inclusief de benodigde organisatie