Strategic Marketing & Innovation Consultant

Karlijn uit het Brabantse Goirle (1986) heeft innovatie naar een next level gebracht door in het allernieuwste dorp van Nederland te gaan wonen: Hoef & Haag. Voor degenen die niet weten waar dat is: dit ligt ten zuiden van Utrecht, tussen de A27 en A2 ter hoogte van Vianen/Hagestein. Na een studie Bestuurskunde in Utrecht en via een omzwerving naar Amsterdam een prachtige nieuwe plek om terecht te komen. Karlijn is getrouwd met Peter en heeft een zoon Mees (2017). Teamwork en slagvaardigheid zijn voor Karlijn van groot belang. Naast innovatief ‘bezig zijn’ heeft Karlijn ook een passie en drive om die nieuwe dingen écht werkend te maken, juist in een omgeving van ingesleten patronen.

Favoriete nummer op de MorningSun Spotify playlist: Beautiful Day - U2

Talenten

Ik kan een organisatievraagstuk en de daarbij horende organisatiedynamiek zeer snel doorgronden en smeden tot een visie en strategie. Het formeren van een team en de focus op details zonder het hogere doel uit het oog te verliezen zijn talenten waar ik graag gebruik van maak. Daarbij hoort een goede balans vinden tussen creativiteit en pragmatiek. ‘Werkend maken’ betekent in mijn ogen met lef de eerste stappen durven te zetten met bijvoorbeeld een nieuw bedieningsconcept. Ook als de proof of concept nog niet concreet is gemaakt. Agile/Lean werken is voor mij een vanzelfsprekendheid.  

Opmerkelijkste klantervaring

Zonder schuren geen glans. In de beginjaren bij MorningSun heb ik projecten gedaan in het kader van het splitsen van banken en verzekeraars. Hetgeen niet altijd in harmonie verloopt, want een ‘scheiding’ is nooit leuk...  Een directeur met wie ik toentertijd de hoogst oplopende discussie had, is vandaag de dag opnieuw en dus nog steeds een zeer tevreden MorningSun opdrachtgever. Door niet alleen feestjes te vieren maar ook kritische noten durven te kraken heb je wellicht eerst behoorlijke schuring, maar uiteindelijk leidt dat altijd tot (meer) glans en een nieuwe gelegenheid tot feest. 

Neem nu contact met mij op!

Cases

Centraal Beheer

Met een multidisciplinair team Centraal Beheer op de kaart gezet als Financiële Dienstverlener in de markt. Door het ontwikkelen en implementeren van de propositie, inclusief de benodigde organisatie

Fiom

Innovatie van dienstverlening rond Afstammingsvragen in samenspraak met de doelgroep. Het resultaat: 4 nieuwe proposities en een aangescherpte positionering voor de doelgroepen donorkinderen en volwassen geadopteerden.

Platform aanbieder

Onze opdrachtgever wil consumenten volledige transparantie bieden in de zoektocht naar passende risicodekking. Sluit dit idee goed genoeg aan bij wat verschillende klantgroepen willen en heeft de organisatie in huis wat nodig is om dit met voldoende financieel resultaat in de markt te zetten?

Alfam

De markt voor autoverkopen staat al enkele jaren onder druk waardoor dealer(holding)s zich met moeite staande weten te houden. Hoe kan Alpha Credit Nederland haar positie met betrekking tot autofinancieringen uitbouwen in Nederland?

Philips Lighting

Herinrichting van het lead management proces en het bijbehorende klantcontactmodel met als doel verbetering van de klanttevredenheid en betere benutting van het verkooppotentieel.

Mazda

Vanuit klantbehoefte gedreven propositie ontwikkeling; geen gedoe en transparantie in onderhoudskosten. Resulterend in een all-in service propositie voor Mazda rijders.

UTZ

Ontwikkeling van marktstrategie in co-creatie door bundeling van kennis en kunde van UTZ en MorningSun. Resulterend in pragmatische en toekomstbestendige vervolgstappen.

NN

Begeleiding innovatieproces en fintech samenwerking voor ontwikkeling van vernieuwende propositie op het gebied van sparen. Resulterend in een app die helpt ongemerkt te sparen gebaseerd op het ritme van je leven.

ING

Multidisciplinair team binnen ING opgeleid in de Lean Start Up-methode van MorningSun. Vanuit maximale toegevoegde waarde voor de klant samen drie onderscheidende proposities voor hypotheekklanten ontwikkeld.