Strategic Marketing & Innovation Consultant

Marlou woont met man Paolo, dochtertje Isabella (2011) en zoontje Massimo (2014) in Voorburg. Met een achtergrond als industrieel ontwerper, marketing manager en consultant bij MorningSun, is ze een drijvende kracht voor succesvolle, klantgedreven innovatie. Ze houdt van ’goed ontwerp’: geen rafelrandjes, maar duidelijke en consequent doorgevoerde principes, gecombineerd met een creatieve insteek. Ze weet daarmee haar opdrachtgevers positief te verrassen en echt vooruit te helpen. 

Favoriete nummer op de MorningSun Spotify playlist: Sunny days - Armin van Buuren

Talenten

Hoe kan je als organisatie succesvol blijven in een wereld met veranderende klantverwachtingen, allerlei trends, sterke concurrentie en nieuwe technologie? Dat vind ik een mooie puzzel. Zie me maar als ‘strategy designer’: met een balans tussen een rationele en creatieve aanpak daag ik opdrachtgevers graag uit om in het hoofd en hart van klanten te kijken en samen te komen tot oplossingen die écht passen bij de organisatie. Met een scherpe en gestructureerde blik, gecombineerd met een lach en een knipoog, kan ik snel helderheid brengen in ingewikkelde materie en mensen zelf onderdeel laten uitmaken van de gewenste verandering. Samenwerken met enthousiaste en gedreven mensen, daar loop ik warm voor. Want tenslotte wordt een innovatie pas succesvol als het door onze opdrachtgevers zelf wordt omarmd!

Opmerkelijkste klantervaring

Ik vind het fantastisch om workshops en lezingen te geven en mensen op te leiden tot echte Innovation Heroes. Zet mij maar op het podium, daar word ik blij van! Maar dan wil je er natuurlijk wel tiptop uitzien. En dan is het heel fijn als je voor zo’n event een afspraak bij de kapper maakt en dat de baliemedewerkster uit eigen initiatief zegt: ‘Goh wat leuk, zal ik dan extra tijd reserveren zodat de kapper er echt wat moois van kan maken? En als de kapper er vervolgens nog allemaal tips & tricks bij geeft voor thuis, dan is het helemaal een geslaagde ervaring!

Cases

ING

Multidisciplinair team binnen ING opgeleid in de Lean Start Up-methode van MorningSun. Vanuit maximale toegevoegde waarde voor de klant samen drie onderscheidende proposities voor hypotheekklanten ontwikkeld.

NN

Begeleiding innovatieproces en fintech samenwerking voor ontwikkeling van vernieuwende propositie op het gebied van sparen. Resulterend in een app die helpt ongemerkt te sparen gebaseerd op het ritme van je leven.

UTZ

Ontwikkeling van marktstrategie in co-creatie door bundeling van kennis en kunde van UTZ en MorningSun. Resulterend in pragmatische en toekomstbestendige vervolgstappen.

Mazda

Vanuit klantbehoefte gedreven propositie ontwikkeling; geen gedoe en transparantie in onderhoudskosten. Resulterend in een all-in service propositie voor Mazda rijders.

Philips Lighting

Herinrichting van het lead management proces en het bijbehorende klantcontactmodel met als doel verbetering van de klanttevredenheid en betere benutting van het verkooppotentieel.

Alfam

De markt voor autoverkopen staat al enkele jaren onder druk waardoor dealer(holding)s zich met moeite staande weten te houden. Hoe kan Alpha Credit Nederland haar positie met betrekking tot autofinancieringen uitbouwen in Nederland?

Platform aanbieder

Onze opdrachtgever wil consumenten volledige transparantie bieden in de zoektocht naar passende risicodekking. Sluit dit idee goed genoeg aan bij wat verschillende klantgroepen willen en heeft de organisatie in huis wat nodig is om dit met voldoende financieel resultaat in de markt te zetten?

Fiom

Innovatie van dienstverlening rond Afstammingsvragen in samenspraak met de doelgroep. Het resultaat: 4 nieuwe proposities en een aangescherpte positionering voor de doelgroepen donorkinderen en volwassen geadopteerden.

Centraal Beheer

Met een multidisciplinair team Centraal Beheer op de kaart gezet als Financiële Dienstverlener in de markt. Door het ontwikkelen en implementeren van de propositie, inclusief de benodigde organisatie