Strategic Marketing & Innovation consultant

Monique  is moeder van Jens (22), Julot (19) en Isis (12).  Woont samen met Coen in Amstelveen. Haar hele werkende leven al consultant. Gewend om op meerdere borden te schakelen. Een vakvrouw in hart en nieren met daarbij een geheel eigen stijl. Een mix van vakkennis, scherpte, resultaatgerichtheid, creativiteit, verbinding en sensitiviteit. Met passie voor innovatieorganisatie en natuurlijk haar klanten.

Favoriete nummer op de MorningSun Spotify playlist: Djadja – Aya Nakmura

Talenten

De uitdagingen waarvoor organisaties staan om relevant te blijven voor hun klanten zijn groot. En hoe vergroot je dan je innovatiekracht. Waar te beginnen en vooral hoe krijg je het werkend? Afgelopen jaren ben ik met veel teams en opdrachtgevers op dit thema aan de slag geweest. Met een luisterend oor, verbindend, doortastend maar met oog voor het totaalresultaat. Met daarbij veel drive en gericht op een hoge kwaliteit. Ook altijd goed kijkend naar alle betrokkenen om zo commitment, enthousiasme en support bij alle stakeholders te creëren. Samengevat: ik creëer beweging en impact.

Opmerkelijkste klantervaring

Door alle hectiek die ontstaat door de combinatie van werken en privé, is er helaas niet heel veel tijd om te gaan winkelen. Hoe fijn is het dan als er een winkel iswaarvan de eigenaresse weet wat je kledingstijl is. Die je een app stuurt als de nieuwe collectie binnen is, met foto’s van kleding die je prachtig zullen staan. Die kleding voor je apart hangt, ook tijdens de uitverkoop. Die daarnaast ook nog eens oprecht in je geïnteresseerd is. Deze winkel met eigenaresse bestaat echt. Zij maakt elke keer dat ik me bijzonder voel als ik een app van haar ontvang, of als ik bij haar de winkel binnen stap. Customer intimacy in optima forma!

Cases

ING

Multidisciplinair team binnen ING opgeleid in de Lean Start Up-methode van MorningSun. Vanuit maximale toegevoegde waarde voor de klant samen drie onderscheidende proposities voor hypotheekklanten ontwikkeld.

NN

Begeleiding innovatieproces en fintech samenwerking voor ontwikkeling van vernieuwende propositie op het gebied van sparen. Resulterend in een app die helpt ongemerkt te sparen gebaseerd op het ritme van je leven.

UTZ

Ontwikkeling van marktstrategie in co-creatie door bundeling van kennis en kunde van UTZ en MorningSun. Resulterend in pragmatische en toekomstbestendige vervolgstappen.

Mazda

Vanuit klantbehoefte gedreven propositie ontwikkeling; geen gedoe en transparantie in onderhoudskosten. Resulterend in een all-in service propositie voor Mazda rijders.

Philips Lighting

Herinrichting van het lead management proces en het bijbehorende klantcontactmodel met als doel verbetering van de klanttevredenheid en betere benutting van het verkooppotentieel.

Alfam

De markt voor autoverkopen staat al enkele jaren onder druk waardoor dealer(holding)s zich met moeite staande weten te houden. Hoe kan Alpha Credit Nederland haar positie met betrekking tot autofinancieringen uitbouwen in Nederland?

Platform aanbieder

Onze opdrachtgever wil consumenten volledige transparantie bieden in de zoektocht naar passende risicodekking. Sluit dit idee goed genoeg aan bij wat verschillende klantgroepen willen en heeft de organisatie in huis wat nodig is om dit met voldoende financieel resultaat in de markt te zetten?

Fiom

Innovatie van dienstverlening rond Afstammingsvragen in samenspraak met de doelgroep. Het resultaat: 4 nieuwe proposities en een aangescherpte positionering voor de doelgroepen donorkinderen en volwassen geadopteerden.

Centraal Beheer

Met een multidisciplinair team Centraal Beheer op de kaart gezet als Financiële Dienstverlener in de markt. Door het ontwikkelen en implementeren van de propositie, inclusief de benodigde organisatie