Strategic Marketing & Innovation Consultant

Roel is geboren in een PIEP-klein dorpje in ‘the middle of nowhere’ in Tanzania. Sinds de jaren ’90 woont hij echter weer in Nederland, waar hij samen met vriendin Tessa en zonen Olivier (2015) en Thijmen (2018) is neergestreken in de Betuwe.

Als echte innovatie en tech-fanaat is hij er stellig van overtuigd dat de toekomst er FAN-TAS-TISCH uitziet. Hij voelt zich daarom het meest op zijn plaats in omgevingen waar het tonen van ondernemerschap, nemen van risico’s, uitproberen van nieuwe dingen en het behalen van resultaat centraal staan. Een gepassioneerde aanpakker die met zijn alles-komt-goed mentaliteit, bak ervaring en commissie van ongevraagd advies klanten helpt om écht een stap verder te komen.

Favoriete nummer op de MorningSun Spotify playlist: Get Lucky - Daft Punk ft Pharell Williams

Talenten

Hoe blijf je als organisatie relevant in een steeds sneller veranderende digitale wereld? Een wereld waarin wat we doen, en hoe we dat doen steeds vaker ter discussie staat? Mijn talent is dat ik organisaties help om deze onzekerheid te omarmen. Veranderen betekent namelijk het accepteren van het nieuwe en onbekende. De afgelopen jaren heb ik een diverse set aan opdrachtgevers hierbij geholpen. Altijd vanuit mijn passie voor innovatie maar met een pragmatische, resultaatgerichte en vooral menselijke blik.

En het gekke is, als je die sprong in het diepe eenmaal hebt genomen blijkt het achteraf nooit zo spannend te zijn als dat het vooraf leek.

Opmerkelijkste klantervaring

Als vader van twee zonen verbaas ik mij nog vrijwel elke dag over het gemak waarmee zij al swipend hun weg vinden naar hun favoriete Youtube filmpjes. Tegelijkertijd merk ik steeds vaker de behoefte om het aanbod persoonlijk en menselijk te maken. Hoe fijn zou het bijvoorbeeld zijn als Youtube in plaats van het alleen maar tonen van advertenties ouders zou helpen als hun kinderen naar bed moeten. Of een partij die meedenkt over welke onderwerpen ze iets willen leren als ze op de basisschool zitten.

Hoe fijn zou het zijn als een partij dit echt snapt? Groot fan ben ik dan ook van organisaties zoals Disney, Picnic en Coolblue die een combinatie maken van ultiem klantgemak in digitaal maar daarnaast ook een menselijke, persoonlijke touch toevoegen om zo echte klantrelaties op te bouwen.